Broodtrommel

Uit Pareltaal
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
De printervriendelijke versie wordt niet langer ondersteund en kan mogelijk weergavefouten bevatten. Werk uw browserbladwijzers bij en gebruik de ingebouwde browser printfunctionaliteit.


…Als ambassadeur of toegewijd kampioen introduceer je een nieuw idee.

✣  ✣  ✣

Je wilt je nieuwe idee graag presenteren aan zoveel mogelijk mensen, zelfs als ze weinig tijd hebben door vergaderingen of drukke werkzaamheden.

Iedereen moet eten. Tijdens de lunch je gedachten verzetten is altijd leuk. Helemaal als er iemand komt vertellen over een nieuw idee of nieuwe ontwikkelingen.

Daarom:

Organiseer een bijeenkomst midden op de dag, zo rond lunchtijd, en nodig mensen uit om hun eigen lunch mee te nemen. doe voedsel en trek nog meer mensen. Kortom, maak er iets bijzonders van.

✣  ✣  ✣

Kies de juiste tijd voor optimaal bezoek. Adverteer de bijeenkomst in een e-forum, via een postlijst of een sociaal netwerk en in jouw ruimte. Overleg de aanvliegroute met verbinders of een vriendelijke goeroe.

Gebruik de volgende stappen aan het eind van de bijeenkomst om interesse in jouw idee levend te houden. Aarzel niet en vraag om hulp. Vertel aanwezigen waar ze meer informatie kunnen vinden en wie binnen de organisatie de innovatie op dit moment al gebruiken.

Geef ze na afloop een token ter herinnering mee—een klein ludiek apart fysiek ding waardoor ze ook dagen daarna nog terug kunnen denken aan die bijeenkomst een aan de hand van de geheugensteun het verhaal kunnen overbrengen aan anderen.


✣  ✣  ✣



Brood-trommel. Trommel je idee tijdens de lunch—meestal een broodmaaltijd.

Sommigen zien hun lunchtijd als privé en komen daarom niet naar een broodtrommel. Organiseer voor die mensen op een andere manier.


Bron: brown bag uit Fearless Change, pagina 113.