Groepsidentiteit

Uit Pareltaal
Versie door Martien (overleg | bijdragen) op 3 jul 2008 om 15:16 (broodtrommel)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen


…je bent een ambassadeur of toegewijd kampioen. Je hebt al een broodtrommel gedaan, of misschien slechts een informele bijeenkomst in het cafetaria of op de gang.

✣  ✣  ✣

Brede herkenning van het initiatief.

Het is zwaarder om een nieuw idee te introduceren wanneer mensen niet op de hoogte zijn van het initiatief.

Daarom:

Geef het initiatief een duidelijke naam en visuele identiteit.

✣  ✣  ✣

De persoonlijkheid en de drie tot vijf waarden van de groep kunnen verder versterkt worden door een logo van uitwisselbaarheid die staat voor de kwaliteit en waarde van het initiatief. Gebruik de groepsidentiteit en het logo van uitwisselbaarheid voor het groeien en bloeien van een sterk merk.

Gebruik de naam zo vaak als mogelijk. Daarmee vergroot je de bekendheid en herkenbaarheid. vraag om hulp—bijvoorbeeld van een bedrijfsengel—om jouw initiatief van de grond te krijgen.


✣  ✣  ✣


Bron: group identity uit Fearless Change, pagina 155.