Herwaardering achteraf

Uit Pareltaal
Versie door Martien (overleg | bijdragen) op 3 feb 2010 om 09:47 (Kleine wijziging.)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen


…opgeleverd verhaal, werk, bewezen diensten en andere zaken waar jij aandacht aan en energie in hebt gestoken.

✣  ✣  ✣

Gever en ontvanger willen beiden een billijke vergoeding en waardering bepalen voor de geleverde resultaten.

  • uitsluitend waardering achteraf:
    • toont weinig toewijding van de ontvanger;
    • stimuleert ‘free riding’; en
    • is nog bijzonder onwennig voor velen;
  • geen prijs vragen verhoogt de ‘no show’ bij evenementen;

Daarom:

Vraag een passende prijs voor je diensten en producten. Geef de ontvanger de gelegenheid na afloop jouw resultaten te herwaarderen en stuur een overeenkomstige credit- of debetfactuur.

✣  ✣  ✣

Vaak resulteert waardering achteraf en herwaardering achteraf tot meer waardering dan oorspronkelijk verwacht. Beide vormen geven bovendien blijk van vertrouwen.

Wil je het helemaal open laten, overweeg dan uitsluitend waardering achteraf te gebruiken.

Hou je meer over dan dat het gekost heeft, dan is oprechte deelgeving een fijne manier om de winst te verdelen.


✣  ✣  ✣