Producteigenaar: verschil tussen versies

Uit Pareltaal
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Nu met tabel van wat je (niet) behoort te en (niet) kan doen als producteigenaar.)
 
(Eerste NL-versie)
Regel 8: Regel 8:
|daarom=Beleg producteigenaarschap bij één persoon die beschikbaar en gekwalificeerd is én mandaat heeft.
|daarom=Beleg producteigenaarschap bij één persoon die beschikbaar en gekwalificeerd is én mandaat heeft.
}}
}}
Als een {{p|producteigenaar}}…
Als een {{p|producteigenaar}}…
{|
{|
|-
|-
|colspan="3"|
|colspan="3"|
'''You ought to…'''
'''Behoor…'''
|-
|width="10%"|
|colspan="2"|'''Je de {{p|productvisie}} uit te werken je eigen te maken en te communiceren.'''
|-
|
|width="10%| 
|…zakelijke vertegenwoordigers begrijpen de zakelijke behoeftes het best. Het is nagenoeg onmogelijk dat productteams op hun initiële begrip van het domein kunnen vertrouwen.
|-
|-
|width="10%"|
|width="10%"|

Versie van 22 jan 2012 21:28


…productontwikkeling.

✣  ✣  ✣

Duidelijkheid over wat er voor wie wanneer en waarom gemaakt dient te worden.


Daarom:

Beleg producteigenaarschap bij één persoon die beschikbaar en gekwalificeerd is én mandaat heeft.

✣  ✣  ✣



✣  ✣  ✣



Als een producteigenaar

Behoor…

Je de productvisie uit te werken je eigen te maken en te communiceren.
  …zakelijke vertegenwoordigers begrijpen de zakelijke behoeftes het best. Het is nagenoeg onmogelijk dat productteams op hun initiële begrip van het domein kunnen vertrouwen.
Own, elaborate and communicate the product vision.
  …business representatives best understand the business needs. It is next to impossible for teams to rely on their initial understanding of the domain.
Formulate the unity of purpose.
…many teams have rocky beginnings as people struggle to work together.Team members may come from different backgrounds, with different experiences. Therefore, the product owner ought to instill a common product vision and unity of purpose in all members of the team.