Serieus spel: verschil tussen versies

Uit Pareltaal
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Thema += Serieus Spel)
(Build a tower, build a team)
Regel 22: Regel 22:
*[http://www.liveingreatness.com/the-core-protocols/perfection-game.html Perfection Game];
*[http://www.liveingreatness.com/the-core-protocols/perfection-game.html Perfection Game];
*[http://groups.google.com/group/agilegames/ Google Group Agile Games];
*[http://groups.google.com/group/agilegames/ Google Group Agile Games];
*[http://www.ted.com/talks/tom_wujec_build_a_tower.html Tom Wujec: Build a tower, build a team]: {{p|bouw een toren, bouw een team}};
{{Bron
{{Bron
|auteur={{mvs}}
|auteur={{mvs}}
|codeur={{mvs}}
|codeur={{mvs}}
}}
}}

Versie van 2 jul 2010 08:30


…geleid door het grootse gevaarlijke gedurfde doel in de vorm van een hoshin kanri ontwerp je een nieuw systeem of onderzoekt een bestaand systeem.

✣  ✣  ✣

Je wilt glashelder inzicht de impact van een systeem dat daardoor mogelijk zelfs een paradigmaverschuiving teweegbrengt. Je wilt de impact van haar regels en afspraken op de mens en haar omgeving duidelijk voelen zodat je de juiste ontwerpkeuzes maakt. Je wilt de diepste storingen van systemen begrijpen.

serieus spel, de meest ontwikkelde, gestructureerde, sociale en schaalbare vorm van spel, biedt het perfecte mechanisme voor het organiseren van samenwerkend creatief werk in een netwerkeconomie en verandering van zienswijze—paradigmaverschuiving. Bovendien leer je sneller en plezieriger met serieus spel en versterkt serieus spel het teamverband.

Voor meer, zie voorlopig http://aardbron.nl/serieus-spel

Daarom:

Vang de essentiële regels en afspraken in een interactieve spelvorm en speel het spel met een breed, diep en dwars team zodat je het systeem aan den lijve voelt. Besteed aandacht aan de regels en aan degenen die daar de macht over hebben. zien is geloven, dus neem een proef op de som en toets het systeem aan de beginselen en het grootse gevaarlijke gedurfde doel.

✣  ✣  ✣



✣  ✣  ✣



Bronnen