Waardering achteraf: verschil tussen versies

Uit Pareltaal
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Stem met geld.)
Regel 4: Regel 4:
|proloog=
|proloog=
|context=je biedt diensten of producten.
|context=je biedt diensten of producten.
|wens=Je wilt graag een billijke vergoeding voor jouw toegevoegde waarde. En de ontvanger wil graag een billijke prijs betalen voor jouw producten en diensten. Een vriendenprijs.
|wens=Je wilt graag een billijke vergoeding ontvangen voor door jou toegevoegde waarde. En de ontvanger wil die billijke prijs graag betalen voor jouw producten en diensten. Een prijs tussen vrienden.
|toelichting=Je kunt pas achteraf bepalen wat je het waard vindt. Geen kat in de zak kopen dus. Geld is een krachtige energievorm waarmee je waardering uit kunt drukken voor een geleverde dienst of een product. ''Stemmen met geld'' dus. Gebruik de stemkracht van geld.
|toelichting=Jullie kunnen pas achteraf bepalen wat het geleverde ieder van jullie waard is. Gebruik de stemkracht van geld. Geld is een krachtige energievorm waarmee je waardering uit kunt drukken voor een geleverde dienst of een product. ''Stemmen met geld'' dus.  
|daarom=Doe je ding en vraag de ander dan wat het waard is en welke factuur je mag sturen.
|daarom=Doe je ding, vraag de ander in geld wat de inspanning je kostte, maar vraag daarbij wat het geleverde de ander waard is en welke factuur je mag sturen.
|nieuw=Werkt prettig samen met {{p|oprechte deelgeving}} en {{p|boter vóór de vis}}. Verhoog het commitment (en voorkom no show) door {{p|boter vóór de vis}} te vragen en wel een prijs op je product of dienst te zetten. Kies de prijs zodanig dat je voor alle betrokkenen het risico minimaliseert. Meestal kom je dan net onder de kostprijs uit. Dat zorgt er tevens voor dat jij scherp blijft en je uiterste best zult doen zo'n goed mogelijk resultaat neer te zetten. Tegelijkertijd ervaart de koper dat het serieus is en niet vrijblijvend. De koper blijft altijd aan het stuur want de koper bepaalt de uiteindelijke waarde.
|nieuw=Werkt prettig samen met {{p|oprechte deelgeving}} en {{p|boter vóór de vis}}. Verhoog het commitment (en voorkom no show) door {{p|boter vóór de vis}} te vragen en wel een prijs op je product of dienst te zetten. Kies de prijs zodanig dat je voor alle betrokkenen het risico minimaliseert. Meestal kom je dan net onder de kostprijs uit. Dat zorgt er tevens voor dat jij scherp blijft en je uiterste best zult doen zo'n goed mogelijk resultaat neer te zetten. Tegelijkertijd ervaart de koper dat het serieus is en niet vrijblijvend. De koper blijft altijd aan het stuur want de koper bepaalt de uiteindelijke waarde.
|epiloog=
|epiloog=
}}
}}

Versie van 1 apr 2008 10:22


…je biedt diensten of producten.

✣  ✣  ✣

Je wilt graag een billijke vergoeding ontvangen voor door jou toegevoegde waarde. En de ontvanger wil die billijke prijs graag betalen voor jouw producten en diensten. Een prijs tussen vrienden.

Jullie kunnen pas achteraf bepalen wat het geleverde ieder van jullie waard is. Gebruik de stemkracht van geld. Geld is een krachtige energievorm waarmee je waardering uit kunt drukken voor een geleverde dienst of een product. Stemmen met geld dus.

Daarom:

Doe je ding, vraag de ander in geld wat de inspanning je kostte, maar vraag daarbij wat het geleverde de ander waard is en welke factuur je mag sturen.

✣  ✣  ✣

Werkt prettig samen met oprechte deelgeving en boter vóór de vis. Verhoog het commitment (en voorkom no show) door boter vóór de vis te vragen en wel een prijs op je product of dienst te zetten. Kies de prijs zodanig dat je voor alle betrokkenen het risico minimaliseert. Meestal kom je dan net onder de kostprijs uit. Dat zorgt er tevens voor dat jij scherp blijft en je uiterste best zult doen zo'n goed mogelijk resultaat neer te zetten. Tegelijkertijd ervaart de koper dat het serieus is en niet vrijblijvend. De koper blijft altijd aan het stuur want de koper bepaalt de uiteindelijke waarde.


✣  ✣  ✣