Waardering per groep

Uit Pareltaal
Versie door Martien (overleg | bijdragen) op 22 jul 2008 om 13:13 (Nulde versie.)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen


…verschillende groepen belanghebbenden met een schatkamer van ideeën en op zoek naar de beste, meest waardevolle ideeën.

✣  ✣  ✣

Met de keuze van ideeën wil je rekening houden met de belangen van verschillende groeperingen zodat iedereen zich gerespecteerd en gehoord voelt en daarmee de toewijding van iedereen verzekert.

Een idee op zich is niets waard. Als een idee niet wordt geadopteerd door een persoon of een team overleeft het niet. Dus zorg ervoor dat onderzoek & ontwikkeling, engineering, productie, sales en marketing allemaal achter de realisatie van gekozen ideeën krijgt.

Daarom:

Geef elke te onderscheiden groep een eigen kleur ronde stickers waarmee ze kunnen stemmen op specifieke ideeën.

✣  ✣  ✣

De kleuren laten de voorkeuren van de verschillende groepen oplichten.


✣  ✣  ✣



Nigel MacLennan onderscheid drie factoren voor het meten van het mogelijke succes van een idee:

Weging Meting
20% De kwaliteit van het idee.
30% De kwaliteit van de persoon of groep die het idee uit gaat voeren.
50% De mate van toewijding van alle belanghebbenden.

Bron: hits per target group uit Creativity Today, pagina 137. Web: [1]