Pril: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Selectiecriteria uitgebreid) |
k (*time-to-market) |
||
Regel 38: | Regel 38: | ||
*hipness/fun | *hipness/fun | ||
*uitstraling/marketing/mond-tot-mond | *uitstraling/marketing/mond-tot-mond | ||
*time-to-market | |||
*viraliteit | *viraliteit | ||
*moeite | *moeite |
Huidige versie van 9 okt 2008 om 07:24
…een schatkamer van ideeën na een eerste selectie en clustering.
✣ ✣ ✣
Je wilt een snelle selectie van een groot aantal innovatieve ideeën.
Daarom:
Maak een tabel waarin elk idee gewaardeerd wordt op 4 parameters: Potentie, Risico, Moeite en Liefde (gevoel) op een een eenvoudige schaal van 1–10 of laag-midden-hoog.
✣ ✣ ✣
De consumentenbondtabel geeft je de mogelijkheid eigen criteria te gebruiken. Een mix van deze twee is natuurlijk ook makkelijk te maken.
✣ ✣ ✣
De vertikale kolom toont de concepten. In dit voorbeeld hebben het tweede en vierde concept de hoogste kans op succes.
Concept | Potentie | Risico | Moeite | Liefde | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
Baby Box Tafel | 3 | 7 | 8 | 4 | 5.5 |
Selectiecriteria:
- potentie
- originaliteit
- omzetverwachting
- slaagkans/haalbaarheid
- aantrekkings- en koopkracht (hoe graag willen mensen het hebben)
- emotionele nabijheid
- toegevoegde waarde
- hipness/fun
- uitstraling/marketing/mond-tot-mond
- time-to-market
- viraliteit
- moeite
- liefde
Bron: the mirror uit Creativity Today, pagina 144.