Pril: verschil tussen versies

Uit Pareltaal
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Nulde versie.)
 
k (*time-to-market)
 
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 27: Regel 27:
|align="right"|5.5
|align="right"|5.5
|}
|}
Selectiecriteria:
*potentie
*originaliteit
*omzetverwachting
*slaagkans/haalbaarheid
*aantrekkings- en koopkracht (hoe graag willen mensen het hebben)
*emotionele nabijheid
*toegevoegde waarde
*hipness/fun
*uitstraling/marketing/mond-tot-mond
*time-to-market
*viraliteit
*moeite
*liefde


{{bron
{{bron

Huidige versie van 9 okt 2008 om 07:24


…een schatkamer van ideeën na een eerste selectie en clustering.

✣  ✣  ✣

Je wilt een snelle selectie van een groot aantal innovatieve ideeën.


Daarom:

Maak een tabel waarin elk idee gewaardeerd wordt op 4 parameters: Potentie, Risico, Moeite en Liefde (gevoel) op een een eenvoudige schaal van 1–10 of laag-midden-hoog.

✣  ✣  ✣

De consumentenbondtabel geeft je de mogelijkheid eigen criteria te gebruiken. Een mix van deze twee is natuurlijk ook makkelijk te maken.


✣  ✣  ✣



De vertikale kolom toont de concepten. In dit voorbeeld hebben het tweede en vierde concept de hoogste kans op succes.

Concept Potentie Risico Moeite Liefde Totaal
Baby Box Tafel 3 7 8 4 5.5

Selectiecriteria:

  • potentie
  • originaliteit
  • omzetverwachting
  • slaagkans/haalbaarheid
  • aantrekkings- en koopkracht (hoe graag willen mensen het hebben)
  • emotionele nabijheid
  • toegevoegde waarde
  • hipness/fun
  • uitstraling/marketing/mond-tot-mond
  • time-to-market
  • viraliteit
  • moeite
  • liefde

Bron: the mirror uit Creativity Today, pagina 144.