Bouw een toren, bouw een team: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Notities toegevoegd) |
k (taalfouten--) |
||
Regel 11: | Regel 11: | ||
*CEO's: gemiddeld | *CEO's: gemiddeld | ||
*exec assistant in team verbetert resultaat enorm: faciliteren | *exec assistant in team verbetert resultaat enorm: faciliteren | ||
*iteratief, omarm verandering, agile, | *iteratief, omarm verandering, agile, lean, {{p|proef op de som}}, {{p|bouw prototypes}} meest succesvol, voortschrijdend inzicht, prototype <-> verfijnen | ||
*incentive | *incentive verlaagt resultaat tot nul! | ||
*ervaring | *ervaring verhoogt resultaat. | ||
*beloningen + lage vaardigheid ≠ succes | *beloningen + lage vaardigheid ≠ succes | ||
*beloningen + hoge vaardigheid = succes | *beloningen + hoge vaardigheid = succes |
Huidige versie van 18 mrt 2011 om 12:07
…een groep mensen.
✣ ✣ ✣
Een team smeden.
http://www.ted.com/talks/tom_wujec_build_a_tower.html
- basisschoolkkinderen winnen het van managers en business school studenten half zo goed als gemiddeld.
- architecten en ingenieurs (met verstand van tensegrity) zijn 2x zo goed als gemiddeld (gelukkig).
- CEO's: gemiddeld
- exec assistant in team verbetert resultaat enorm: faciliteren
- iteratief, omarm verandering, agile, lean, proef op de som, bouw prototypes meest succesvol, voortschrijdend inzicht, prototype <-> verfijnen
- incentive verlaagt resultaat tot nul!
- ervaring verhoogt resultaat.
- beloningen + lage vaardigheid ≠ succes
- beloningen + hoge vaardigheid = succes
Daarom:
Bouw een toren met spaghetti, plankband en draad.
✣ ✣ ✣
✣ ✣ ✣
Web: The Marshmallow Challenge