Theo van Leer: verschil tussen versies
k (Budget verzekerd.) |
k (+communities, sociale netwerken, gps, serious games) |
||
Regel 8: | Regel 8: | ||
Hij zoekt voortdurend naar wegen om met name de cultuur, snelheid en openheid van innovaties die het Internet met zich meebrengt mee te nemen in verstorend innovatieve verzekeringsproducten. Hij baalt ervan dat hij maar niet de partijen kan vinden die de combinatie van IT en innovatie kan vinden. Een duurzame concurrentievoorsprong realiseren in een paar specifieke hoeken van de verzekeringsbranche drijft Theo's vurige verlangen. | Hij zoekt voortdurend naar wegen om met name de cultuur, snelheid en openheid van innovaties die het Internet met zich meebrengt mee te nemen in verstorend innovatieve verzekeringsproducten. Hij baalt ervan dat hij maar niet de partijen kan vinden die de combinatie van IT en innovatie kan vinden. Een duurzame concurrentievoorsprong realiseren in een paar specifieke hoeken van de verzekeringsbranche drijft Theo's vurige verlangen. | ||
Theo's aanpak is die van experimenteren—het laten zien van potentiële manieren om beter te kunnen verzekeren is geloven. Gewoon vaak en veel de proef op de som nemen met nieuwe ideeën. Dan ontstaat op een gegeven moment vanzelf de gewenste doorbraak volgens hem. Met kleine stappen snel en doeltreffend experimenteren in de richting van de overkoepelende bedrijfsstrategie. Leveren van hogere niveaus van waarde voor zijn klanten. | Theo's aanpak is die van experimenteren—het laten zien van potentiële manieren om beter te kunnen verzekeren is geloven. Gewoon vaak en veel de proef op de som nemen met nieuwe ideeën. Dan ontstaat op een gegeven moment vanzelf de gewenste doorbraak volgens hem. Met kleine stappen snel en doeltreffend experimenteren in de richting van de overkoepelende bedrijfsstrategie. Leveren van hogere niveaus van waarde voor zijn klanten. | ||
Daarbij hebben communities, sociale netwerken, lokatiegebonden diensten en serious games Theo's speciale aandacht. Hoe kunnen we onze branche "Hyven"? is een van de innovatievragen. | |||
Oh, had Theo maar een of twee van die kleine wendbare externe partners die snappen waar innovatie, business en IT over gaat en het als een geheel zien. Een creatieve onafhankelijke club die een extern intellectueel netwerk heeft. Een toko waarmee hij een samenwerkingsverband kan aangaan. Zelfs een gedeelde "risk/reward" constructie is een van de opties waar Theo in gedachten mee speelt. Als lid van het MT heeft hij zich in ieder geval voor het budget voor deze experimentele aanpak al verzekerd. | Oh, had Theo maar een of twee van die kleine wendbare externe partners die snappen waar innovatie, business en IT over gaat en het als een geheel zien. Een creatieve onafhankelijke club die een extern intellectueel netwerk heeft. Een toko waarmee hij een samenwerkingsverband kan aangaan. Zelfs een gedeelde "risk/reward" constructie is een van de opties waar Theo in gedachten mee speelt. Als lid van het MT heeft hij zich in ieder geval voor het budget voor deze experimentele aanpak al verzekerd. |
Versie van 28 jul 2008 10:44
Theo van Leer is 41 jaar en Innovatie Manager bij een van de grootste verzekeraars van Nederland. Als het even kan fietst hij vanuit zijn woonplaats Wolfheze naar kantoor in Arnhem. Maar dat gebeurt de laatste tijd wat minder. Hij is meer en meer onderweg naar afspraken elders in het land.
Theo's vrouw is kunstenares en schildert bijzondere doeken met abstract kunst. Op de een of andere manier speelt creativiteit ook bij Theo zijn hele leven lang een belangrijke rol. Op vakantie zie je ze dan ook vaak in musea, en bij tentoonstellingen en lokale voorstellingen. Ook bouwkundige architectuur en "het afkijken van de natuur" heeft hun warme aandacht.
Jaren geleden rolde Theo in de rol van manager van een R&D afdeling van Philips. Daar kreeg hij de smaak te pakken voor innovatieve IT in combinatie met het leiden van mensen en het financieel runnen van een hele afdeling. Drie jaar geleden werd Theo benaderd door de verzekeraar waar hij nu voor werkt. Het klikte meteen. En innovatie, en organisatie, en mensen, en strategie en IT.
Hij zoekt voortdurend naar wegen om met name de cultuur, snelheid en openheid van innovaties die het Internet met zich meebrengt mee te nemen in verstorend innovatieve verzekeringsproducten. Hij baalt ervan dat hij maar niet de partijen kan vinden die de combinatie van IT en innovatie kan vinden. Een duurzame concurrentievoorsprong realiseren in een paar specifieke hoeken van de verzekeringsbranche drijft Theo's vurige verlangen.
Theo's aanpak is die van experimenteren—het laten zien van potentiële manieren om beter te kunnen verzekeren is geloven. Gewoon vaak en veel de proef op de som nemen met nieuwe ideeën. Dan ontstaat op een gegeven moment vanzelf de gewenste doorbraak volgens hem. Met kleine stappen snel en doeltreffend experimenteren in de richting van de overkoepelende bedrijfsstrategie. Leveren van hogere niveaus van waarde voor zijn klanten.
Daarbij hebben communities, sociale netwerken, lokatiegebonden diensten en serious games Theo's speciale aandacht. Hoe kunnen we onze branche "Hyven"? is een van de innovatievragen.
Oh, had Theo maar een of twee van die kleine wendbare externe partners die snappen waar innovatie, business en IT over gaat en het als een geheel zien. Een creatieve onafhankelijke club die een extern intellectueel netwerk heeft. Een toko waarmee hij een samenwerkingsverband kan aangaan. Zelfs een gedeelde "risk/reward" constructie is een van de opties waar Theo in gedachten mee speelt. Als lid van het MT heeft hij zich in ieder geval voor het budget voor deze experimentele aanpak al verzekerd.