Ideevorm: verschil tussen versies

Uit Pareltaal
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Nulde versie.)
 
k (Typos)
 
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
{{Oester
{{Oester
|stadium=
|stadium=Kiem
|beeld=
|thema=Creëren, Instrumenten
|proloog=
|context=een {{p|schatkamer van ideeën}} aan het begin van de [[:categorie:convergentie|convergentiefase]].
|context=een {{p|schatkamer van ideeën}} aan het begin van de [[:categorie:convergentie|convergentiefase]].
|wens in één regel=Je wilt een betere beschrijving van ideeën die geselecteerd zijn om uit te werken.
|daarom in één regel=Vul elk idee in op een speciaal daarvoor ontworpen formulier
|wens=Je wilt een betere beschrijving van ideeën die geselecteerd zijn om uit te werken.
|wens=Je wilt een betere beschrijving van ideeën die geselecteerd zijn om uit te werken.
|toelichting=
|daarom=Vul een idee in op een speciaal daarvoor ontworpen formulier en geef zo structuur aan de diversiteit van ideeën zodat zowel waardering als ontwikkeling (verrijking) soepel kunnen verlopen.
|daarom=Vul een idee in op een speciaal daarvoor ontworpen formulier en geef zo structuur aan de diversiteit van ideeën zodat zowel waardering als ontwikkeling (verrijking) soepel kunnen verlopen.
|nieuw=
|boek=Creativity Today
|epiloog=
}}
}}
Zie e-mail Henri Thijs dd 26 november 2008: laatste bladzijde met PDF over Workshop Creatief Denken met het Ideeformulier met de volgende vakken:
*Naam van het concept
*Ruimte voor Post-It van oorspronkelijke idee
*Aanvulling en verduidelijking van het idee
*Kracht van het idee
*Verbeterpunten van het idee
*Op welke manier draagt het idee bij aan de doelstelling?
*Combinatie met andere ideeën
*Beschrijving, tekening, schets van het concept


Gebruik bijvoorbeeld de volgende structuur om je idee in te gieten:
Gebruik bijvoorbeeld de volgende structuur om je idee in te gieten:
Regel 19: Regel 27:
|-
|-
|align="right" valign="top"|'''Ideetitel:'''
|align="right" valign="top"|'''Ideetitel:'''
|Aderteren op de treinstellen (HOW! idee)
|Adverteren op de treinstellen (HOW! idee)
|-
|-
|align="right" valign="top"|'''Beschrijving:'''
|align="right" valign="top"|'''Beschrijving:'''
Regel 27: Regel 35:
|}
|}
----
----
{{bron
 
|auteur=Byttebier Vullings
|codeur={{mvs}}
|boek=Creativity Today
|pagina=142
|pattern=an idea form
|vertaler={{mvs}}
}}




Regel 42: Regel 43:
|tijd=
|tijd=
|aantal=
|aantal=
}}
{{Bron
|auteur=Byttebier Vullings
|vertaler={{mvs}}
|codeur={{mvs}}
|pattern=an idea form
|pagina=142
|boek=Creativity Today
}}
}}

Huidige versie van 9 mei 2011 om 13:13


…een schatkamer van ideeën aan het begin van de convergentiefase.

✣  ✣  ✣

Je wilt een betere beschrijving van ideeën die geselecteerd zijn om uit te werken.


Daarom:

Vul een idee in op een speciaal daarvoor ontworpen formulier en geef zo structuur aan de diversiteit van ideeën zodat zowel waardering als ontwikkeling (verrijking) soepel kunnen verlopen.

✣  ✣  ✣



✣  ✣  ✣



Zie e-mail Henri Thijs dd 26 november 2008: laatste bladzijde met PDF over Workshop Creatief Denken met het Ideeformulier met de volgende vakken:

  • Naam van het concept
  • Ruimte voor Post-It van oorspronkelijke idee
  • Aanvulling en verduidelijking van het idee
  • Kracht van het idee
  • Verbeterpunten van het idee
  • Op welke manier draagt het idee bij aan de doelstelling?
  • Combinatie met andere ideeën
  • Beschrijving, tekening, schets van het concept

Gebruik bijvoorbeeld de volgende structuur om je idee in te gieten:


Onderwerp: Treinstaking
Ideetitel: Adverteren op de treinstellen (HOW! idee)
Beschrijving: Ontwikkel een verscheidenheid aan mogelijkheden voor adverteren op de treinen" publiciteit op treinkaartjes, in stations, in en op treinstellen, infotainment in treinen, etc.
  • Voordelen—biedt nieuwe financiële mogelijkheden.
  • Nadelen—niet makkelijk te verbinden met onze doelen; politiek moeilijk te verkopen.


Bron: an idea form uit Creativity Today, pagina 142.