Ideevorm: verschil tussen versies

Uit Pareltaal
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Ideeformulier toegevoegd.)
k (Typos)
 
Regel 27: Regel 27:
|-
|-
|align="right" valign="top"|'''Ideetitel:'''
|align="right" valign="top"|'''Ideetitel:'''
|Aderteren op de treinstellen (HOW! idee)
|Adverteren op de treinstellen (HOW! idee)
|-
|-
|align="right" valign="top"|'''Beschrijving:'''
|align="right" valign="top"|'''Beschrijving:'''

Huidige versie van 9 mei 2011 om 13:13


…een schatkamer van ideeën aan het begin van de convergentiefase.

✣  ✣  ✣

Je wilt een betere beschrijving van ideeën die geselecteerd zijn om uit te werken.


Daarom:

Vul een idee in op een speciaal daarvoor ontworpen formulier en geef zo structuur aan de diversiteit van ideeën zodat zowel waardering als ontwikkeling (verrijking) soepel kunnen verlopen.

✣  ✣  ✣



✣  ✣  ✣



Zie e-mail Henri Thijs dd 26 november 2008: laatste bladzijde met PDF over Workshop Creatief Denken met het Ideeformulier met de volgende vakken:

  • Naam van het concept
  • Ruimte voor Post-It van oorspronkelijke idee
  • Aanvulling en verduidelijking van het idee
  • Kracht van het idee
  • Verbeterpunten van het idee
  • Op welke manier draagt het idee bij aan de doelstelling?
  • Combinatie met andere ideeën
  • Beschrijving, tekening, schets van het concept

Gebruik bijvoorbeeld de volgende structuur om je idee in te gieten:


Onderwerp: Treinstaking
Ideetitel: Adverteren op de treinstellen (HOW! idee)
Beschrijving: Ontwikkel een verscheidenheid aan mogelijkheden voor adverteren op de treinen" publiciteit op treinkaartjes, in stations, in en op treinstellen, infotainment in treinen, etc.
  • Voordelen—biedt nieuwe financiële mogelijkheden.
  • Nadelen—niet makkelijk te verbinden met onze doelen; politiek moeilijk te verkopen.


Bron: an idea form uit Creativity Today, pagina 142.