Agile, wanneer niet

Uit Pareltaal
Naar navigatie springen Naar zoeken springen


When: agile is considered to be a short cycled delivery system, in other words, agile is not seen as a way of thinking but a type of process, then:

  • long lead times for products or parts or people you are dependent on are making things hard
  • old skool ict environments with manual testing and no version control make things very hard
  • tough procedures laid on team from external sources don't help
  • big product thinking in business focus and mindset make for cluttering the system
  • process assurance can kill agile process

Agile only works when there is:

  • Belief that an empirical process improves effectivity.
  • Belief that more responsibility leads to better work
  • Belief that working as a Teams improves productivity
  • Belief that the most productive Team, is the team with the least impediments
  • Desire to become predictable ( instead of predicting)

Agile when:

  • High uncertainty or high urgency.
  • Non-repeating processes.
  • New product development.
  • Right sort of people on staff.
  • High level of direct customer particpation possible.

Agile doe je niet als:

  • Show me any project that is not helped with frequent feedback during its lifecycle and I'll show you a project unsuitable for agile.
  • Agile is niet zo zeer een binair iets, maar veel meer een sliding scale.
  • Als je je waterval project van 9 maanden weet op te delen in 3 sprints van 3 maanden elk op basis van moscow, heb je je eerste stap al gezet. En wie kan er niet iets opleveren in 3 maanden?
  • De vraag is wat mij betreft niet "Wat zijn de criteria waarop je baseert of je wel en niet agile gaat doen?" maar veel meer "Op basis van welke criteria bepalen we hoeveel agile we gaan doen?". En het antwoord op die vraag is, “Hoe lang heb je nodig op het kleinst mogelijke daadwerkelijk op te leveren?”.
  • Elk project lijkt geholpen met agile.
  • de teamsamenstelling regelmatig verandert.
  • Low uncertainty and low urgency.
  • Repeating processes.
  • Exisiting product improvement.
  • Traditional, process-oriented staff.
  • Low level of direct customer participation possible.

Bijdragen van:

Martien van Steenbergen