Potige kwaliteit

Uit Pareltaal
Naar navigatie springen Naar zoeken springen


…soms dien je in een open bron-situatie een of meerdere ontwikkelaars te betalen, bijvoorbeeld als je heel vroeg in het proces zit of als je product nog niet klaar is.

✣  ✣  ✣

Je wilt graag meer aan je klant vragen dan de klant wil betalen.

Krachten:

  • Er is niets dat je aan je product toe kan voegen dat waarde toevoegt.
  • Je hebt waarde nodig om het product te kunnen blijven maken.
  • Jouw product is slechts een deel van de oplossing van de klant zijn echte probleem.
  • Klanten betalen graag meer als je meer van hun wensen vervult of problemen oplost.

Daarom:

Giet jouw oplossing in een ruimere context. Maak een logo of handelsmerk voor je product. Verbind een hogere kwaliteit, gegarandeerde uitwisselbaarheid of cachet met het logo of handelsmerk. Reken extra voor het handelsmerk en de grotere oplossing. Schakel partners en concurrenten in om te helpen bij het maken van een lijst van relevante initiatieven.

✣  ✣  ✣

Deze aanpak lijkt misschien misleidend maar is dat meestal niet. Klanten willen bijvoorbeeld graag betalen voor een logo als ze dat verbinden met betrouwbaar en consistent gedrag of andere kwaliteiten. Mensen betalen graag voor een oplossing voor een groter probleem of de vervulling van een grotere wens. Bovendien willen mensen ook graag ergens bijhoren.

Hoeveel mensen lopen er niet trots met een logo van Nike of Tommy Hilfiger op hun shirt actief uit te stralen bij welke klup ze horen. Sommige motorfans gaan zelfs zover dat ze het Harley Davidson logo op hun biceps tatoëren…


✣  ✣  ✣