TEDs tien geboden
Versie door Martien (overleg | bijdragen) op 25 nov 2010 om 10:07 (TED's tien geboden hernoemd naar TEDs tien geboden: Niet TED's maar TEDs.)
…je hebt twintig minuten de tijd om je punt te maken voor een kritisch publiek.
✣ ✣ ✣
Puntig en onderhoudend je boodschap overbrengen—recreatie zeg maar.
- Gij zult niet uw gebruikelijke stokpaardje bereiden.
- Gij zult een grote dagdroom dromen, iets wonderbaarlijks nieuws laten zien, of iets delen dat gij nog nooit eerder deelde.
- Gij zult uw nieuwsgierigheid en passie laten zien.
- Gij zult vrij commentaar leveren op de uitspraken van andere sprekers in het belang van de heilige dwarsverbanden en exquise controverses.
- Gij zult niet egotrippen. Weest kwetsbaar, spreekt van uw mislukken zowel als van uw successen.
- Gij zult niet verkopen vanaf het podium: noch uw bedrijf, noch uw goederen, noch uw schrijfsels, noch uw wanhopige behoefte aan financiering, opdat gij niet terzijde geschoven worde in de duisternis.
- Gij zult u steeds gedenken: lachen is goed.
- Gij zult uw toespraak niet oplezen.
- Gij zult niet stelen de tijd van die u volgen.
Daarom:
Richt je naar TED's tien geboden.
✣ ✣ ✣
Zie ook pecha kucha, bliksempraat, minisage, rivierverhaal.
✣ ✣ ✣