Succes door fouten

Uit Pareltaal
Versie door Martien (overleg | bijdragen) op 21 mrt 2011 om 09:04 (HBR » Strategies for Learning from Failure)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Emmerse notaris betaalt schikkingsbedrag van 2,5 miljoen omdat bepaalde percelen niet waren geregistreerd.

…een lerende organisatie met een gezonde gemeenschapszin.

✣  ✣  ✣

Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Een goede reputatie en kwaliteit van werken snellen u meestal vooruit en zijn uw visitekaartje en de olie voor mond tot mond reclame. Anderen kloppen makkelijker en liever bij u aan.

Foutloos werken is een illusie. Fouten maakt iedereen en kunnen uw kwaliteit en reputatie schaden. Uit angst voor de gevolgen verdwijnen fouten vaak onder het tapijt. Dit heeft zakelijke impact. Hoeveel weet u niet.

Omarm het maken van fouten en integreer ze in het dagelijkse werk door een cultuur van openheid.

  • maak een concrete lijst van fouten die veel voorkomen in jouw organisatie;
  • wees je bewust van de zakelijke impact—korte en lange termijn—van onzichtbare fouten (in euro’s) die gemaakt worden;
  • maak het effect van fouten op jouw cliënten zonneklaar;
  • maak een concreet plan om het open omgaan met fouten in jouw organisatie te integreren;
  • geniet je van de verhoogde kwaliteit en reputatie van uw eigen organisatie;
  • groei je organisatie van goed naar best—een kampioen
If you want to be twice as successful, double your failure rate.

Daarom:

Maak de fout van de week en creëer een cultuur van openheid die ook ruimte biedt voor regelmatige reflectie met zo nu en dan een temperatuurmeting.

✣  ✣  ✣



✣  ✣  ✣



Bronnen

Basis voor agile en scrum.