Intervisie: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Regel 1: | Regel 1: | ||
[[Afbeelding:100 0581 horizontaalBO2UW.jpg]] | [[Afbeelding:100 0581 horizontaalBO2UW.jpg]] | ||
==Intervisie is een werkvorm waarin met vergelijkbare achtergrond elkaar ondersteunen bij lastige situaties die ze in alledaagse situaties ont-moeten en waarbij de oplossing niet gevonden kan worden in geijkte aanpakken.== | ==Intervisie is een werkvorm waarin met vergelijkbare achtergrond elkaar ondersteunen bij lastige situaties die ze in alledaagse situaties ont-moeten en waarbij de oplossing niet gevonden kan worden in geijkte aanpakken.== | ||
Waar het bij intervisie vooral om gaat: ik wil, mag en kan LEREN! | |||
Je bent bereid om je persoonlijk functioneren en handelen in de praktijksituatie te onderzoeken, onder de loep te nemen en ter discussie te stellen. | |||
Het gaat om het brede spectrum van strategieën, belangen, persoonlijk handelen en inhoudelijke adviezen. | |||
Intervisie is GEEN werkbegeleiding maar PROCESbegeleiding. Deelnemers leren van elkaar en stimuleren elkaar om oplossingen uit te voeren en besluiten te nemen. De begeleider pleegt indien nodig interventies en kneedt het proces waardoor er optimaal GELEERD wordt. |
Versie van 25 okt 2007 13:44
Intervisie is een werkvorm waarin met vergelijkbare achtergrond elkaar ondersteunen bij lastige situaties die ze in alledaagse situaties ont-moeten en waarbij de oplossing niet gevonden kan worden in geijkte aanpakken.
Waar het bij intervisie vooral om gaat: ik wil, mag en kan LEREN!
Je bent bereid om je persoonlijk functioneren en handelen in de praktijksituatie te onderzoeken, onder de loep te nemen en ter discussie te stellen. Het gaat om het brede spectrum van strategieën, belangen, persoonlijk handelen en inhoudelijke adviezen. Intervisie is GEEN werkbegeleiding maar PROCESbegeleiding. Deelnemers leren van elkaar en stimuleren elkaar om oplossingen uit te voeren en besluiten te nemen. De begeleider pleegt indien nodig interventies en kneedt het proces waardoor er optimaal GELEERD wordt.