Lokale sponsor: verschil tussen versies
(Nulde versie.) |
k (stadium <- groei) |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
{{Oester | {{Oester | ||
|stadium= | |stadium=groei | ||
|beeld= | |beeld= | ||
|proloog= | |proloog= |
Versie van 3 jul 2008 15:09
…Als ambassadeur of toegewijd kampioen introduceer je enige tijd een nieuw idee in je organisatie. De verspreiding van je idee en het enthousiasme ervoor neemt toe.
✣ ✣ ✣
Je wilt meer middelen en aandacht nodig voor de realisatie van je idee.
Zonder de steun van de leiding is menig idee gedoemd. Steun van de leiding werkt als katalysator voor de realisatie van en het draagvlak voor je idee. Alleen met een bedrijfsengel red je het niet.
Daarom:
Werf een eerstelijns leider die je idee ondersteunt, bij voorkeur je baas.
✣ ✣ ✣
Maak je verhaal op maat gesneden voor de lokale sponsor en geef het jouw persoonlijke tint. Biedt aan om een goeroe als recensent erbij te betrekken om het idee sterker te maken. Organiseer een broodtrommel of een verhaal uit eigen stad voor andere leiders binnen de organisatie. Regel een eregast en een koninklijk publiek. fluister in het oor van de generaal om zorgen te adresseren die zo hier en daar de kop opsteken. blijf in contact met geïnteresseerde leiders en managers, en met enige regelmaat en strik zo een bedrijfsengel voor je idee. Solliciteer naar de rol van toegewijd kampioen
✣ ✣ ✣
Bron: local sponsor uit Fearless Change, pagina 186.