Herwaardering achteraf: verschil tussen versies

Uit Pareltaal
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(met zo weinig mogelijk risico)
k (Kleine wijziging.)
 
Regel 11: Regel 11:
**is nog bijzonder onwennig voor velen;
**is nog bijzonder onwennig voor velen;
*geen prijs vragen verhoogt de ‘no show’ bij evenementen;
*geen prijs vragen verhoogt de ‘no show’ bij evenementen;
|daarom=Vraag een passende prijs voor je diensten en producten. Geef de ontvanger de gelegenheid na afloop jouw resultaten te herwaarderen en stuur een overeenkomstige credit- of debetfactuur. Laat het helemaal open door uitsluitend met {{p|waardering achteraf}} te werken.
|daarom=Vraag een passende prijs voor je diensten en producten. Geef de ontvanger de gelegenheid na afloop jouw resultaten te herwaarderen en stuur een overeenkomstige credit- of debetfactuur.  
|nieuw=Vaak resulteert {{p|waardering achteraf}} en {{p|herwaardering achteraf}} tot meer waardering dan oorspronkelijk verwacht. Beide vormen geven bovendien blijk van vertrouwen.
|nieuw=Vaak resulteert {{p|waardering achteraf}} en {{p|herwaardering achteraf}} tot meer waardering dan oorspronkelijk verwacht. Beide vormen geven bovendien blijk van vertrouwen.
Wil je het helemaal open laten, overweeg dan uitsluitend {{p|waardering achteraf}} te gebruiken.


Hou je meer over dan dat het gekost heeft, dan is {{p|oprechte deelgeving}} een fijne manier om de winst te verdelen.
Hou je meer over dan dat het gekost heeft, dan is {{p|oprechte deelgeving}} een fijne manier om de winst te verdelen.

Huidige versie van 3 feb 2010 om 09:47


…opgeleverd verhaal, werk, bewezen diensten en andere zaken waar jij aandacht aan en energie in hebt gestoken.

✣  ✣  ✣

Gever en ontvanger willen beiden een billijke vergoeding en waardering bepalen voor de geleverde resultaten.

  • uitsluitend waardering achteraf:
    • toont weinig toewijding van de ontvanger;
    • stimuleert ‘free riding’; en
    • is nog bijzonder onwennig voor velen;
  • geen prijs vragen verhoogt de ‘no show’ bij evenementen;

Daarom:

Vraag een passende prijs voor je diensten en producten. Geef de ontvanger de gelegenheid na afloop jouw resultaten te herwaarderen en stuur een overeenkomstige credit- of debetfactuur.

✣  ✣  ✣

Vaak resulteert waardering achteraf en herwaardering achteraf tot meer waardering dan oorspronkelijk verwacht. Beide vormen geven bovendien blijk van vertrouwen.

Wil je het helemaal open laten, overweeg dan uitsluitend waardering achteraf te gebruiken.

Hou je meer over dan dat het gekost heeft, dan is oprechte deelgeving een fijne manier om de winst te verdelen.


✣  ✣  ✣