Vroege vogel

Uit Pareltaal
Versie door Martien (overleg | bijdragen) op 3 jul 2008 om 13:12 (Nulde versie.)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen


…Als ambassadeur of toegewijd kampioen heb je ondertussen al een aantal fans weten te kweken.

✣  ✣  ✣

Je wilt de interesse in en ondersteuning van jouw innovatie uitbreiden naar mensen buiten de eerste groep van fans om zo meer impact in de organisatie te krijgen.


Daarom:

Ga op zoek naar en werf opninileiders in jouw netwerk en vraag om hulp bij de verdere verspreiding en adoptie van jouw idee.

✣  ✣  ✣

Een early adopter gaat net een stapje verder dan een innovator inzake het gebruik en de inzet van jouw idee en nemen graag wat meer risico en vinden ruwe kantjes niet erg. Ze vormen de schakel naar de vroege meerderheid.

Geef ze alle informatie die ze nodig hebben om jouw innovatie met succes toe te passen in hun eigen werk of leven. Dit levert je de eerste smaak van succes op. Gebruik je persoonlijke tint om ze aan te sporen van de innovator te leren.

Cultiveer hun enthousiasme verder door al je informatie zoveel mogelijk op maat gesneden en klantkaar aan te leveren. Vraag zo om de rol van bruggenbouwer op zich te nemen zodra ze overtuigd en enthousiast zijn van jouw idee. Vraag ze om een studiegroep te leiden of een verhaal van thuis te schrijven en te delen met iedereen die het maar horen wil.

Ze kunnen ook helpen om de steun van een lokale sponsor of bedrijfsengel te verwerven. Als je een early adopter treft die een goeroe aan jouw zijde wordt, dan is ze mogelijk ook geïnteresseerd zijn in de rol van goeroe als recensent.

blijf in contact en zeg gewoon dankjewel op gepaste momenten.


✣  ✣  ✣


Bron: early adopter uit Fearless Change, pagina 138.