Groepsidentiteit: verschil tussen versies

Uit Pareltaal
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(pagina & pattern)
k (broodtrommel)
 
(2 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
{{Oester
{{Oester
|stadium=
|stadium=groei
|beeld=
|beeld=
|proloog=
|proloog=
|context=je bent een {{p|ambassadeur}} of {{p|toegewijd kampioen}}. Je hebt al een {{p|boterhamzaksessie}} gedaan, of misschien slechts een informele bijeenkomst in het cafetaria of op de gang.
|context=je bent een {{p|ambassadeur}} of {{p|toegewijd kampioen}}. Je hebt al een {{p|broodtrommel}} gedaan, of misschien slechts een informele bijeenkomst in het cafetaria of op de gang.
|wens=Brede herkenning van het initiatief.
|wens=Brede herkenning van het initiatief.
|toelichting=Het is zwaarder om een nieuw idee te introduceren wanneer mensen niet op de hoogte zijn van het initiatief.
|toelichting=Het is zwaarder om een nieuw idee te introduceren wanneer mensen niet op de hoogte zijn van het initiatief.
Regel 11: Regel 11:
Gebruik de naam zo vaak als mogelijk. Daarmee vergroot je de bekendheid en herkenbaarheid. {{p|vraag om hulp}}—bijvoorbeeld van een {{p|bedrijfsengel}}—om jouw initiatief van de grond te krijgen.
Gebruik de naam zo vaak als mogelijk. Daarmee vergroot je de bekendheid en herkenbaarheid. {{p|vraag om hulp}}—bijvoorbeeld van een {{p|bedrijfsengel}}—om jouw initiatief van de grond te krijgen.
|epiloog=
|epiloog=
}}
{{bron
|auteur=Manns Rising
|auteur=Manns Rising
|codeur=
|codeur=
|bron=Fearless Change
|boek=Fearless Change
|pagina=155
|pagina=155
|pattern=group identity
|pattern=group identity
|vertaler={{mvs}}
|vertaler={{mvs}}
}}
}}

Huidige versie van 3 jul 2008 om 15:16


…je bent een ambassadeur of toegewijd kampioen. Je hebt al een broodtrommel gedaan, of misschien slechts een informele bijeenkomst in het cafetaria of op de gang.

✣  ✣  ✣

Brede herkenning van het initiatief.

Het is zwaarder om een nieuw idee te introduceren wanneer mensen niet op de hoogte zijn van het initiatief.

Daarom:

Geef het initiatief een duidelijke naam en visuele identiteit.

✣  ✣  ✣

De persoonlijkheid en de drie tot vijf waarden van de groep kunnen verder versterkt worden door een logo van uitwisselbaarheid die staat voor de kwaliteit en waarde van het initiatief. Gebruik de groepsidentiteit en het logo van uitwisselbaarheid voor het groeien en bloeien van een sterk merk.

Gebruik de naam zo vaak als mogelijk. Daarmee vergroot je de bekendheid en herkenbaarheid. vraag om hulp—bijvoorbeeld van een bedrijfsengel—om jouw initiatief van de grond te krijgen.


✣  ✣  ✣


Bron: group identity uit Fearless Change, pagina 155.